مهمترین وظیفه کانونهای فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است
مهمترين وظيفه کانونهاي فرهنگي هنري مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است
امام جمعه سربیشه عنوان کرد:

مهمترین وظیفه کانونهای فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است

حجت الاسلام نجمي پور مهمترين وظيف کانونهاي فرهنگي هنري مساجد را جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دانست.
شناسه خبر : 25902 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی «حجت الاسلام احمد نجمی پور» بیرجند ضمن تبریک سالروز تأسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد به فعالان این حوزه، یکی از مهمترین وظیفه های این مراکز فرهنگی را جذب نسل چهارم و پنجم انقلاب اعلام کرد.

امام جمعه سربیشه از کانون های مساجد به عنوان هسته های مقاومت در برابر جنگ نرم یاد کرد و گفت: یکی از دلایل موفقیت در جنگ تحمیلی این مهم بود که 97 درصد شهدا از مساجد به جبهه ها اعزام می شدند.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه راه پیشرفت در حوزه دفاع مقدس رفتن به سمت مساجد بود، یادآور شد: مساجد در تقویت و تثبیت نظام تأثیر به سزایی دارند.

وی به طرح چهار «میم» یعنی پیوند «مسجد، منزل، مدرسه و محله» اشاره کرد و خواستار ورود دیگر نهادها شامل بسیج، هیأت امنا و... برای اجرای این طرح شد و افزود: منزل، مسجد و مدرسه به مثابه سه پازل بوده که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و ایجاد خدشه در هر کدام در دیگری نمود خواهد داشت.

امام جمعه سربیشه از ظرفیت های کانون های مساجد به شناسایی نسل جوان و تربیت استعدادهای درخشان، زمینه سازی برای حضور نسل جوان در فعالیت ها و... اشاره کرد و گفت: فعالیت این نهاد در جلوگیری از تهاجم فرهنگی و... تأثیر به سزایی دارد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه جذب نسل چهارم و پنجم انقلاب از وظایف کانون ها است، تأکید کرد: کانون های مساجد از ظرفیت خوبی برخوردارند و باید با اعتماد، ارتباط گیری، رفاقت با جوانان و جلب اعتماد با آنها ارتباط برقرار کنند.

به گفته امام جمعه سربیشه محبوبیت، موفقیت و مقبولیت سه میمی است که جوانان دوست دارند و باید با رفاقت با جوانان و بها دادن به این قشر این افراد را عاشق مسجد، مدرسه و... کرد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه رابطه با جوانان باید ارگانیک باشد نه دینامیک، تأکید کرد: قواعد خشک برای جذب جوانان تأثیر ندارد و باید به استناد سخنان مقام معظم رهبری به جوانان مسئولیت داد.

خطیب جمعه سربیشه در پایان یادآور شد: شیوه تربیتی نسل جوان باید محبتی، حمایتی و مدیریتی باشد.