عضویت بیش از 53 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی
عضويت بيش از 53 هزار نفر در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي
مدیر ستاد فهما خراسان جنوبی خبر داد؛

عضویت بیش از 53 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار گفت:هم اکنون بيش از 53 هزار عضو در 673 باب کانون فرهنگي هنري مساجد در سطح استان شناسايي و در سامانه بچه هاي مسجد ثبت شده اند.
شناسه خبر : 25909 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۱۸ اسفند) در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: سامانه بچه های مسجد در سال ۹۷، با هدف ساماندهی کانون‌ها و برنامه های این مراکز فرهنگی راه اندازی شد.


وی با اشاره به اینکه پس از ثبت کانون‌های فرهنگی هنری و مشخص شدن برخی شاخصه های اولیه این مراکز در سایت بچه های مسجد افزود: در این مرحله، ثبت اعضای کانونهای فرهنگی هنری و ارکان مساجد انجام شد.


به گفته مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، هم اکنون ۵۳ هزار و ۶۵۰ عضو در ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شناسایی و ثبت شده شده است.


مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری، مرحله دوم طرح ملی فهما با عنوان «ایران قوی» کلید خورد که در ذیل آن ۴۸ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق عملیاتی شد.


وی گفتمان سازی منویات مقام معظم رهبری برای تحقق ایران قوی در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ...‌ را یک وظیفه همگانی دانست که کانون‌های مساجد به سهم خود با اجرای طرح ایران قوی درصدد پای کار آوردن جوانان و نوجوانان برآمده اند.


حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه در بحث کتابخوانی نیز، طرح ملی شنبه های با کتاب اجرایی شد، گفت: ۴۱ طرح در سامانه بچه های مسجد در سال جاری به همت کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ثبت شد.


وی افزود: در ایام شیوع کرونا، برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد تعطیل نشد بلکه با تغییر بستر، به سمت و سوی فضای مجازی سوق یافت.


مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین به اجرای طرح سه شنبه های تکریم هم اشاره کرد و گفت: ۲۷۸ خانواده شهید در نقاط مختلف استان توسط فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد تفقد و دلجویی شدند.


وی به ثبت ۵۳ گروه سرود در سامانه بچه های مسجد هم اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۲ کانون فرهنگی هنری مسجد خراسان جنوبی به مرحله داوری طرح ملی ایران قوی راه یافته اند.
به گفته وی، در طول یکسال که از شیوع بیماری کرونا می گذرد ۱۰ تن گوشت گرم و گوشت ۱۲۲ راس دام، بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.