ارتقای برنامه های فرهنگی هنری از کانال کانونهای مساجد پیگیری شود
ارتقاي برنامه هاي فرهنگي هنري از کانال کانونهاي مساجد پيگيري شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛

ارتقای برنامه های فرهنگی هنری از کانال کانونهای مساجد پیگیری شود

نبي‌زاده گفت: بايد براي ارتقاي برنامه هاي فرهنگي هنري به کانونهاي مساجد متکي شويم چرا که اين مراکز اهداف مقدسي دارند و با کمترين امکانات، بيشترين جريان و تاثيرگذاري را خلق مي کنند.
شناسه خبر : 25910 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، «ناصر نبی زاده»امروز (۱۸ اسفند) در دیدار با کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری، مراکز مهم فرهنگی هستند که در بدنه مساجد تاسیس شده‌اند تا اندیشه‌های این نظام الهی و اسلامی را به بدنه جوان و نوجوان منتقل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط دور و نزدیک شهرها و روستایی، برکات بسیار خوبی به دنبال داشته است، افزود: نیروهایی که در این مراکز مشغول خدمت و فعالیت هستند، دارای اندیشه‌های والایی هستند که باید به بدنه جامعه این مهم تسری یابد.

وی همچنین راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در نقاط دور روستایی، مرزی و عشایری را از برکات انقلاب توصیف کرد که همین امر می‌طلبد که نگاه مسئولان ارشد کشوری به این مراکز را بیشتر کند.

نبی‌زاده گفت: باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی هنری به کانونهای مساجد متکی شویم چرا که این مراکز اهداف مقدسی دارند و با کمترین امکانات، بیشترین جریان و تاثیرگذاری را خلق می کنند.

وی با تقدیر از فعالیت کارشناسان ستاد کانونهای مساجد خراسان جنوبی گفت: کانونهای مساجد در برخی از استان ها از جمله خراسان جنوبی به دلیل بعد مسافت و پراکندگی جمعیت، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که زمینه برخورداری از امکانات شهرهای بزرگ برای همه به طور یکسان فراهم نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همجواری کانون های فرهنگی هنری با مساجد یکی از بزرگترین نقاط مثبت این مراکز محسوب می شوند که در ایمان، تلاش، همدلی و کمک به همنوع و نوآوری سرآمد هستند.
گفتنی است،‌ همزمان با ۱۸ اسفند، سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ۲ اصله نهال مثمر توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان به یاد شهیدان «نعمت‌اله گزمه» شهید گمنام شهر سه قلعه که به تازگی هویت او مشخص شده است و همچنین شهید «سید علی رضوی» از شهدای بیرجند غرس شد.

همچنین از کارشناسان ستاد کانونهای مساجد استان، ۲۷ مدیر و رابط فعال کانون های فرهنگی و هنری و ۶ مدیر فرهنگ و ارشاد «قاین، زیرکوه، طبس، خوسف، درمیان و نهبندان» تقدیر شد.