وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد حفظ فرهنگ غنی اسلام است
وظيفه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد حفظ فرهنگ غني اسلام است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛

وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد حفظ فرهنگ غنی اسلام است

آيت الله عبادي با بيان اينکه وظيفه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد حفظ فرهنگ غني اسلام است، گفت: نسبت به هنرهاي فاسد بي تفاوت نباشيد و از نوجوانان و جوانان با تبيين سرود ۴۰ ساله انقلاب در مقابل تهاجم هاي فرهنگي حفاظت کنيد.
شناسه خبر : 26004 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی ، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش از ظهردیروز (19 اسفند) در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: در دورانی قرار داریم که انبیاء و اولیای الهی نسبت به آن هشدار دادند که فتنه ها عالم را پر می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عناصر فتنه در سراسر جهان به قتل و تعدی و تخریب کشورها مشغول هستند، افزود: این موضوع کف قضیه است و بدتر از آن تهاجم های فرهنگی و جنگ های روانی است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز به عنوان ابزار دشمن جهت تهاجم های فرهنگی استفاده می شود، ادامه داد: فضای مجازی خوب است اگر درست استفاده شود اما این ابزار در دست دشمن است و متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت داخلی دشمن از این ابزار به صورت دلخواه خودش استفاده می کند.

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: کشورهای دیگر محدودیت های سختی برای فضای مجازی و حفظ فرهنگ خود تعیین کرده اند اما در ایران این چنین نیست و ویروس کرونا نیز باعث شد تا فضای مجازی بیش از گذشته در اختیار دشمن قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تخریب فرهنگ قابل بازسازی نیست، گفت: اگر مدیریت درستی وجود می داشت ما می توانستیم تهاجم کنیم اما به خاطر ضعف های مدیریتی می بینید که در توزیع چند کیلو گوشت درمانده هستند چه برسد به اینکه تهاجم فرهنگی انجام بدهند!

وی با تاکید بر اینکه مسجد یک ظرفیت فوق العاده دارد که قابل تصور نیست، افزود: وظیفه امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد حفظ نوجوانان و جوانان است و کانون های فرهنگی هنری مساجد جبهه بسیار مبارکی هستند و باید بنشینند در برابر جنگ های فرهنگی دشمن تدبیر  و چاره اندیشی کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه هنر واقعی در دست مسلمانان است، ادامه داد: اما در میدان چیزی وجود ندارد و مشاهده می کنید دیگران از طریق هنر فاسد به تمام خانه ها راه پیدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نسبت به هنرهای فاسد بی تفاوت نباشید، بیان کرد: از بهترین انسان ها در سراسر کشور می توان جهت تولید بهترین تولیدات هنری به منظور تبلیغ دین اسلام استفاده کرد و آن تولیدات را در اختیار مساجد قرار دهند اما این موضوع هنوز اجرا نشده است.

وی عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحث های آموزشی با همکاری سایر نیروهای فعال در مساجد به میدان بیایند و سرود ۴۰ ساله انقلاب را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهید تا آن ها در مقابل حیله ها و شبهات دشمن جوابی داشته باشند.

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از حفظ فرهنگ غنی اسلام وجود ندارد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز این وظیفه را برعهده دارند و قدر آن را بدانید و در این جهت هیچ کوتاهی نداشته باشید و با مسئولان موثر جلساتی به منظور فعال شدن و بی تفاوت نبودن داشته باشید.