تجلیل بیش از 900 خانواده شهید و نخبگان علمی در طرح ملی سه شنبه های تکریم خراسان جنوبی
تجليل بيش از 900 خانواده شهيد و نخبگان علمي در طرح ملي سه شنبه هاي تکريم خراسان جنوبي
مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی اعلام کرد؛

تجلیل بیش از 900 خانواده شهید و نخبگان علمی در طرح ملی سه شنبه های تکریم خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه‌کار با اشاره به اجراي طرح سه شنبه هاي تکريم، گفت: تاکنون ۹۰۰ خانواده شهيد، نخبگان علمي و هنري در نقاط مختلف استان توسط کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تکريم شدند.
شناسه خبر : 26008 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار»  (۱۹ اسفند) در نشست مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی الکاظم (ع) اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ طبق مصوبه ۳۰۲ شواری انقلاب فرهنگی با هدف مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تأسیس شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: محوریت مساجد، مردمی بودن، تلفیق فرهنگ و هنر، تمرکز بر فعالیت های روستایی و انسجام در عین پراکندگی از افتخارات و ارزش افزوده های کانون های مساجد است.

وی با بیان اینکه اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال ۱۳۹۷ به تصویب رسیده است، افزود: در همین راستا سامانه‌ای تحت عنوان زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد با هدف کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام سبزه‌کار ادامه داد: اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق از دیگر اهداف این زیست‌بوم است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اجرای نخستین رویداد ملی «فهما» در سال گذشته، تصریح کرد: در این رویداد ۳۳ کانون استان منتخب کشوری شدند و همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی افزود: امسال متأسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا پایتخت فهما را نخواهیم داشت و انتخاب پایتخت فهما دوسالانه شده است.

حجت الاسلام سبزه‌کار با بیان اینکه هدف کانون های فرهنگی و هنری مساجد تنها اجرای برنامه نیست و در طرح ملی «ایران قوی» فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سرلوحه کار قرار گرفت، تصریح کرد: در این طرح رویکرد انسجام‌بخشی و کیفیت‌سنجی و یک نگاه شبکه‌سازی مدنظر بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند: «با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید»، گفت: همکاری با امام جماعت و پایگاه مقاومت بسیج از اولویت های برنامه های فرهنگی و هنری مساجد استان است و خوشبختانه این تعامل و همدلی بین ارکان مسجد در اجرای برنامه های مختلف وجود دارد.

وی با تشریح طرح ملی ایران قوی، بیان کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است.

وی تاکید کرد: طرح ایران قوی ۴۸ برنامه در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان طراحی شده و محورهای اصلی آن «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» است.

حجت الاسلام سبزه‌کار در ادامه به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: همچنین برنامه شنبه های با کتاب و  پیوند مسجد، مدرسه و منزل در قالب طرح ایران قوی انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به فعالیت های رواق همدلی در طرح ایران قوی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ تن گوشت گرم و گوشت قربانی ۱۲۲ رأس دام با همکاری کانون های مساجد استان، برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه کبری (س) قم در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا سطح استان توزیع شده است.

حجت الاسلام سبزه‌کار با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های تکریم، خاطر نشان کرد: در این راستا تاکنون ۹۰۰ خانواده شهید، نخبگان علمی و هنری در نقاط مختلف استان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد تکریم شدند.

وی در پایان طرح کرامت رضوی و حسرت اربعین را نیز از دیگر برنامه های اجرا شده کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در طی سال جاری عنوان کرد.