لزوم توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به فرهنگ وقف
لزوم توجه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به فرهنگ وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد؛

لزوم توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به فرهنگ وقف

حجت الاسلام بخشي پور با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به فرهنگ وقف توجه داشته باشند، گفت: ترويج فرهنگ وقف در مساجد جهت اجراي برنامه هاي فرهنگي مي تواند به پُررونق شدن مساجد بسيار کمک کند.
شناسه خبر : 26149 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی ،«پرویز بخشی پور» اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های بسیار خوبی را در جامعه اجرا کرده اند امام متاسفانه هنوز در حوزه وقف ورود نداشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های فرهنگی به بحث وقف بپردازند قطعا شاهد ترویج و گسترش این فرهنگ با ارزش و حسنه در جامعه بیش از گذشته خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری می توانند به ترویج وقف جهت انجام فعالیت های فرهنگی در مسجد بسیار تاثیرگذار باشند، افزود: کانون ها برای انجام فعالیت های فرهنگی به اعتبارات نیاز دارند و ممکن است دولت نتواند این هزینه را تامین کند و اگر به موضوع وقف بپردازند قطعا مشکلات آنان حل خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه وقف می تواند بسیاری از مسائل را رشد دهد، ادامه داد: وقف می تواند به خودگردانی کمک کند و برای پررنگ شدن نقش مساجد در جامعه باید به فرهنگ وقف توجه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی به فرهنگ وقف در مساجد توجه شود مشاهده می کنید که هزینه اجرای برنامه های فرهنگی تامین می شود.

وی در پایان با بیان اینکه مساجد برای جذب جوانان به عوامل بسیاری نیاز دارد، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری در کنار اجرای برنامه های دینی و احکامی باید جاذبه های مختلفی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کنند.