بازسازی مسجد تقاب به همت فعالان کانون فرهنگی هنری تسنیم
بازسازي مسجد تقاب به همت فعالان کانون فرهنگي هنري تسنيم
مدیر کانون فرهنگی هنری تسنیم تقاب شهرستان خوسف خبر داد؛

بازسازی مسجد تقاب به همت فعالان کانون فرهنگی هنری تسنیم

باقي از بازسازي مسجد صاحب الزمان (عج) روستاي تقاب شهرستان خوسف به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري تسنيم، بسيجيان و اهالي روستا با اعتباري بالغ بر ۴۵ ميليون تومان خبر داد.
شناسه خبر : 26835 تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۳

«علی باقی » در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، خبر از بازسازی مسجد صاحب الزمان (عج) روستای تقاب، به همت فعالان کانون‌ فرهنگی هنری تسنیم، اعضای پایگاه مقاومت بسیج و اهالی روستا با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیون تومان داد.

مدیر کانون فرهنگی هنری تسنیم روستای تقاب با اشاره به مفروش شدن این مسجد با فرش‌های محرابی تاکید کرد: تمامی هزینه‌های انجام شده برای بازسازی و مفروش کردن مسجد از محل کمک‌های مردمی بوده است و به طور کلی کارهای مربوط به بازسازی به مدت دو ماه زمان برد و اهالی از بازسازی این مسجد احساس مسرت می کنند چراکه این مسجد مساجد قدیمی شهرستان خوسف محسوب می‌شود.

وی توزیع یکصد بسته غذایی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون ذکر کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان تلاش کرده ایم که مراسم جزء خوانی قرآنی کریم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار کنیم.

باقی همچنین از از انجام تدابیر لازم برای برگزاری مراسم شب‌های احیا خبر داد و افزود: کرونا بر بسیاری از برنامه‌های کانون تاثیر گذاشت به گونه‌ای که کلاس‌های اوقات فراغت که با شرکت پرشور نوجوانان و با حضور مربیان توانمند از بیرجند و خوسف برگزار می‌شد، تعطیل شد اما برخی از برنامه‌های فرهنگی به قوت خود در فضای مجازی و حقیقی برگزار می شود.

وی یادآور شد: با این شرایط حاکم بر زندگی‌ مردم بعد از شیوع کرونا، این کانون از سه دارنده رتبه برتر کنکور سراسری تجلیل کرد و همچنین یک نفر از نخبگان این روستا را برای تحصیل در حوزه علمیه، تشویق و ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری تسنیم در سال ۹۰ راه اندازی شده است، یادآور شد: این کانون در حال حاضر ۱۱۰ عضو در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کرده است و به همت همین اعضا، طرح شنبه‌های با کتاب و سه‌شنبه های تکریم با قوت در روستا اجرا شده است.