تفاهم نامه ستاد فهمای خراسان جنوبی با نهاد کتابخانه های عمومی استان منعقد میشود
تفاهم نامه ستاد فهماي خراسان جنوبي با نهاد کتابخانه هاي عمومي استان منعقد ميشود
مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی؛

تفاهم نامه ستاد فهمای خراسان جنوبی با نهاد کتابخانه های عمومی استان منعقد میشود

حجت الاسلام سبزه کار گفت: تفاهم نامه همکاري مشترک نهاد کتابخانه هاي عمومي با کانون‌هاي فرهنگي مساجد خراسان جنوبي در زمينه اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي منعقد مي شود.
شناسه خبر : 27005 تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی ، «حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار» عصر دیروز (۷ اردیبهشت) در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به عنوان یکی از پایه های فرهنگی در زندگی انسان، اظهار کرد: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به اندازه ای است که معجزه حضرت محمد (ع) از نوع کتاب است و نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است.

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده اعضای کانون های مساجد استان از برنامه رواق کتاب طرح ملی «ایران قوی»، افزود: ستاد فهما با فعالیت‌های مختلف از جمله طرح ملی ایران قوی و رواق کتاب، به دنبال تحقق ترویج فرهنگ مطالعه بوده است.

وی به برنامه‌های طراحی شده در عرصه کتاب و کتابخوانی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: طرح شنبه‌های کتاب، مسابقات کتاب خوانی و خلاصه‌نویسی از کتاب و همچنین تکریم فعالان حوزه کتاب از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام سبزه کار خواستار تعامل و همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب خوانی شد.

«محمود حاجی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نیز در این دیدار  اظهار کرد: در حال حاضر ۸۳ باب کتابخانه عمومی شامل ۷۲ کتابخانه نهادی و ۱۱ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد.

وی از عضویت حدود ۵۵ هزار عضو در کتابخانه های استان خبر داد و گفت: نهاد کتاب خانه های عمومی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد از مراکزی هستند که در مناطق روستایی و دور افتاده کتابخانه دارند و می طلبد تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه در زمینه اجرای برنامه های مختلف فرهنگی منعقد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی پویش نذر کتاب، تصریح کرد: صدقه دادن فقط بخشش مال نیست بلکه اهدای کتاب در راستای ترویج فرهنگ مطالعه را می توان صدقه جاریه ای دانست که کمتر به آن پرداخته می شود.

حاجی با تأکید بر استفاده از ظرفیت کانون های مساجد برای ترویج فرهنگ مطالعه درخواست کرد شرکت نوجوانان و جوانان در مسابقات مختلف کتابخوانی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ترویج شود.