کارگاه توبافی در حاجی آباد بیرجند راه اندازی می‌شود
کارگاه توبافي در حاجي آباد بيرجند راه اندازي مي‌شود
به مناسبت دهه کرامت؛

کارگاه توبافی در حاجی آباد بیرجند راه اندازی می‌شود

نذري از راه اندازي کارگاه توبافي براي اشتغال‌زايي بانوان خبر داد و گفت: اين کارگاه همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولان افتتاح مي شود.
شناسه خبر : 27670 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۴۳

 «مریم نذری » در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگاه کسب و کار «حوله بافی» که در خراسان جنوبی با عنوان «توبافی» شناخته می‌شود، در جوار مسجد امام حسن مجتبی (ع) با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در کانون فرهنگی هنری شهید حججی حاجی آباد بیرجند راه اندازی می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حججی بیرجند هدف از راه اندازی این کارگاه را ارائه آموزش‌های رایگان به بانوان و کمک به آنها برای ایجاد اشتغال‌های خرد خانگی ذکر کرد و گفت: گروه سنی که در این کارگاه‌، آ‌موزش‌های لازم را فرا می‌گیرند بین سنین ۱۸ تا ۳۵ هستند.

نذری با تاکید بر اینکه هزینه راه اندازی این کارگاه از محل کمک‌های جشنواره ملی روستایی و عشایر است، افزود: دستگاه‌ها و مواد اولیه برای راه اندازی این کارگاه خریداری شده است.

وی افتتاح رسمی این کارگاه را همزمان با دهه کرامت و با حضور مسئولان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: از ظرفیت مربیان میراث فرهنگی استان برای آموزش به علاقه‌مندان این هنر استفاده خواهد شد.

نذری با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری شهید حججی بیرجند ۴۲۶ نفر عضو دارد، اظهار امیدواری کرد: در گام نخست، ۵۰ نفر از بانوان بتوانند از ‌آموزش‌های هنر فاخر و برجسته حوله بافی در این کانون بهره مند شوند.

کلمات کلیدی: خراسان جنوبي