مناطق روستایی و عشایری در جشن های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرند
مناطق روستايي و عشايري در جشن هاي دهه کرامت مورد توجه قرار گيرند
مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی تاکید کرد؛

مناطق روستایی و عشایری در جشن های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرند

حجت الاسلام سبزه کار از اعضاي شوراي گراميداشت دهه کرامت خراسان جنوبي خواست جشن ها و برنامه‌هاي گراميداشت اين دهه را به سمت و سوي مناطق روستايي ،عشايري و کم برخوردار نيز سوق دهند.
شناسه خبر : 27906 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» صبح امروز (۲۰ خرداد) در جلسه شورای بزرگداشت دهه کرامت با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت در سال جاری تحت عنوان کرامت رضوی در سه محور «خانواده، مسجد، ادارات» پیش بینی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه خانواده در بخش‌های «کتابخوانی، زیارت خوانی، فرهنگی، اجتماعی (همدلی) و جشنواره مردمی کرامت» تدارک دیده شده است، افزود: همچنین برنامه های حوزه مسجد با عناوین «بصیرتی، قرآنی، کتابخوانی، زیارتخوانی، اجتماعی، امامزادگان، فضاسازی، فضای مجازی، فرهنگی و سه شنبه های تکریم» و برنامه های ادارات نیز در بخش‌های «زیارتخوانی، فرهنگی، کتابخوانی، همدلی، سه شنبه های تکریم و جشنواره مردمی کرامت» تعریف شده است.

حجت الاسلام سبزه کار از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به آدین بندی محلات و کوچه‌های اطراف ادارات در دهه کرامت اهتمام لازم را داشته باشند و تلاش کنند که برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت را به سمت و سوی مناطق روستایی نیز سوق دهند.

مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی با اشاره به تلاقی دهه کرامت با ایام تبلیغات انتخابات گفت: انتخابات به تعبیر امام راحل از اوجب واجبات است بنابراین باید از برنامه‌های دهه کرامت برای تشویق مردم به حضوری آگاهانه و حداکثری در پای صندوق های رای استفاده کرد.

حجت الاسلام سبزه کاراطلاع رسانی برنامه های دهه کرامت و خدمات نظام به مردم از طریق رسانه‌ها، اجرای طرح کرامت رضوی با بهره گیری از طرح ایران قوی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، فرهنگی و هنری، پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام در ساعت ۸ هر روز صبح در ادارات را از دیگر این برنامه ها و پیشنهادات برشمرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به شرایط خاص حاکم بر جامعه از بیماری کرونا تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم در دهه کرامت «هر منزل یک جشن» برای گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه السلام برگزار کنند.