بقاع متبرکه خراسان جنوبی میزبان ویژه برنامه های «دهه کرامت»
بقاع متبرکه خراسان جنوبي ميزبان ويژه برنامه هاي «دهه کرامت»
به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی؛

بقاع متبرکه خراسان جنوبی میزبان ویژه برنامه های «دهه کرامت»

حجت الاسلام رحيمي گفت: ويژه برنامه هاي«دهه کرامت» از جمله طرح «شميم کرامت»، راه اندازي کاروان شادي، جشن روز دختر و کاروان زير سايه خورشيد در بقاع متبرکه خراسان جنوبي طي دهه کرامت برگزار مي شود.
شناسه خبر : 27933 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی «حجت الاسلام حسین رحیمی » : با توجه به اینکه دهه کرامت از اول ذی‌القعده همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا یازدهم ذی‌القعده ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد مقرر شده است تا برنامه های متنوعی با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص اجرای طرح «شمیم کرامت» گفت: در راستای اجرای این طرح کاروان های شادی در پنج بقعه متبرکه شاخص استان در روز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه جشن روز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در 17 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، افزود: برگزاری سخنرانی، محفل انس با قرآن کریم، تواشیح خوانی و شعرخوانی و فضاسازی محیطی و پخش نماهنگ های مرتبط با دهه کرامت از جمله دیگر برنامه های این دهه است که در دستور کار بقاع متبرکه استان قرار دارد.

حجت الاسلام رحیمی به برنامه های اجرایی در فضای مجازی طی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی مقرر شده است که مسابقات مختلفی در کانال های امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراسم جشن «روز دختر» در سه بقعه متبرکه استان برگزار می شود، ادامه داد: در این مراسم از دخترانی که به صورت افتخاری در بقاع متبرکه استان مشغول به فعالیت هستند تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص حضور خدام امام رضا (ع) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» در بقاع متبرکه استان گفت: 2 کاروان خدام همزمان با 29 خرداد با پرچم متبرک گنبد امام رضا (ع) وارد استان خواهند شد و بقاع متبرکه استان آمادگی میزبانی از این کاروان عزیز را دارند.

حجت الاسلام رحیمی به اجرای طرح «خدمت کریمانه گره گشایی به رسم اهل بیت (ع)» در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد و امیدواریم خیرین و واقفین به منظور توزیع بسته های معیشتی در راستای اجرای این طرح به میدان بیایند.

وی با اشاره به غبارروبی بقاع متبرکه گفت: طی دهه کرامت ۶ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی غبارروبی خواهند شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: در شب ولادت امام رضا(ع) مقر شده است که مراسم نور افشانی در 2 بقعه شهرستان بیرجند و نهبندان برگزار شود.

کلمات کلیدی: بزرگداشت دهه کرامت