استقبال جوانان و نوجوانان کانون سردار سلیمانی بیرجند از طرح « مسجد، مدرسه، تابستان»
استقبال جوانان و نوجوانان کانون سردار سليماني بيرجند از طرح « مسجد، مدرسه، تابستان»

استقبال جوانان و نوجوانان کانون سردار سلیمانی بیرجند از طرح « مسجد، مدرسه، تابستان»

حجت الاسلام «موسوي اول»، از استقبال کودکان و نوجوانان از کلاس‌هاي اوقات فراغت مسجد قبا در مهرشهر بيرجند خبر داد و گفت: تابستان امسال بيش از ۱۸۰ کودک و نوجوان و جوان در کلاس هاي تابستانه کانون ثبت نام کردند.
شناسه خبر : 28845 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی « حجت الاسلام سید حمید موسوی اول» با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت دانش آموزان و نونهالان در مسجد قبا، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا کلاس ها طوری برنامه ریزی شده که هیچ کلاسی همزمان با کلاس های دیگر برگزار نمی شود تا تعداد بچه هایی که در یک ساعت مشخص حضور دارند، تجمع آنها کمتر باشد. 

وی از استقبال بسیار خوب کودکان و نوجوانان از کلاس‌های اوقات فراغت مسجد قبا در مهرشهر بیرجند خبر داد و گفت: تابستان امسال بیش از 180 کودک و نوجوان و جوان در کلاس های کانون مسجد ثبت نام کردند.

مسئول کانون فرهنگی و هنری سردار سلیمانی مسجد قبا بیرجند با اشاره به اینکه ثبت نام بالا و همراهی و استقبال خیلی خوب والدین در برگزاری کلاس ها نشان از اعتماد آنها به مجموعه مسجد و همچنین دلتنگی بچه ها برای کلاس های حضوری دارد، افزود: تمام تلاش مسئولان کانون و مسجد بر این است تا بیشترین رعایت دستورالعمل ها را در کلاس ها داشته باشیم، برای همین هیچ کلاسی بیشتر از 10 نفر نیست و از طرفی در فضای آزاد بیرون مسجد و یا داخل مسجد که فضای با ارتفاع بسیار بالا و محیط فیزیکی خیلی بزرگی است، کلاس ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی هدف از برگزاری کلاس ها را ایجاد فضایی بانشاط و سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان ذکر کرد و با اشاره به اینکه بچه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی نمی توانند مثل سالهای قبل آزادانه به انجام بازی های کودکانه بپردازند، گفت: از طرف دیگر این کلاس ها هر کدام اهداف آموزشی و تربیتی خاص خود را هم دارد.

وی با بیان اینکه این کلاس ها ویژه پسران و دختران است، ادامه داد: امسال حدود 100 دختر و 80 پسر در کلاس های اوقات فراغت مسجد قبا شرکت کردند، این در حالی است که قبل از کرونا 280 نفر در این کلاس ها که اندکی البته متنوع تر و بیشتر بود ثبت نام کرده بودند.

مسئول کانون فرهنگی و هنری شهید سلیمانی بیرجند کلاس های روخوانی و حفظ قرآن، تجوید، احکام، سبک زندگی و بینش سیاسی را از کلاس های فرهنگی و قرآنی و عربی، انگلیسی و ریاضی و فیزیک را از جمله کلاس های علمی طرح عنوان کرد و گفت: همچنین یک سری کلاس های هنری مانند آموزش فتوشاپ، ربان دوزی، پته دوزی، عروسک دوزی، سرمه دوزی، چرم دوزی، حوله بافی و گونی دوزی را هم خواهیم داشت.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه تمامی اساتید کلاس ها از روحانیون و اعضای خود مسجد محل هستند، خاطرنشان کرد: این کلاس ها از امروز آغاز خواهد شد.