اجرای طرح «مسجد، مدرسه، تابستان» در سطح کانون‌های مساجد خراسان جنوبی
اجراي طرح «مسجد، مدرسه، تابستان» در سطح کانون‌هاي مساجد خراسان جنوبي

اجرای طرح «مسجد، مدرسه، تابستان» در سطح کانون‌های مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اينکه طرح «تابستان، مدرسه، مسجد» يک طرح ملي است که با همکاري آموزش و پرورش برنامه ريزي شده و در 150 کانون در کل کشور در حال اجرا است، گفت: خراسان جنوبي نيز در اين طرح سه کانون هدف کار ويژه و 10 کانون ديگر دارد که در حال فعاليت هستند.
شناسه خبر : 28887 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی «حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار» با اشاره به اینکه امر پیامبر گرامی اسلام است که هنگامی که از کاری فارغ شدید به کار دیگر مشغول شوید، اظهار داشت: اهمیت یاد گرفتن و یاد دادن و استفاده از فرصت ها به خصوص فرصت جوانی و نوجوانی بسیار برای بچه مسجدی ها در ایام تابستان مهم است.

وی با اشاره به اینکه طرح «تابستان، مدرسه، مسجد» یک طرح ملی است که با همکاری آموزش و پرورش برنامه ریزی شده و در 150 کانون در کل کشور در حال اجرا است، گفت: خراسان جنوبی نیز در این طرح سه کانون هدف کار ویژه و 10 کانون دیگر دارد که در حال فعالیت هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا به کانون ها ابلاغ کردیم که با دستورالعمل های بهداشتی، کانون هایی که ظرفیت برگزاری کلاس های فرهنگی، هنری و آموزش و تربیتی را دارند، این کلاس ها را برگزار کنند، ادامه داد: نفس حضور در مسجد نقشی تربیتی است و امید است پیوند مدرسه و مسجد بتواند در نکات تربیتی و آموزشی ما نقطه عطفی شود.

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه امسال شوق بچه ها برای حضور کنار دوستان خیلی احساس می شود، اظهارداشت: این کلاس ها ذیل امام جماعت مسجد و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به بیماری کرونا نوجوانان و جوانان مورد هدف کلاس ها هستند، افزود: بعد از کرونا برای ایجاد نشاط و شادابی بیشتر بین بچه های مسجد، اردوهای تربیتی و آموزشی را برای اینها در نظر خواهیم گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 673 کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد استان فعال داریم، افزود: این کانون ها 55 هزار عضو دارند که بیش از نیمی از آنها نوجوانان و جوانان هستند.

حجت الاسلام سبزه کار هدف این کلاس ها را شناسایی استعدادها عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا ارتباط خانواده با مسجد بیشتر برقرار باشد.