لزوم تغذیه فکری صحیح جامعه/ رسانه‌ها مطالبه گری واقعی در جامعه را بالا ببرند
لزوم تغذيه فکري صحيح جامعه/ رسانه‌ها مطالبه گري واقعي در جامعه را بالا ببرند
استاندار خراسان جنوبی در بازید از شبستان مطرح کرد:

لزوم تغذیه فکری صحیح جامعه/ رسانه‌ها مطالبه گری واقعی در جامعه را بالا ببرند

ملانوري بر لزوم تغذيه فکري صحيح جامعه تأکيد کرد و گفت: رسانه‌ها بايد مطالبه گري واقعي را در جامعه بالا ببرند.
شناسه خبر : 29598 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی عصر (۲۳ مرداد) به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار از مجموعه خبرگزاری شبستان بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی «ناصر خوش خبر» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، «احمد محبی» مدیرکل دفتر استاندار، «ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و «سمانه سالاری» مدیرعامل خانه مطبوعات از خبرگزاری شبستان انجام شد وی در جریان اهم فعالیت های رسانه ای این خبرگزاری قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از خبرگزاری شبستان ضمن مطلوب ارزیابی کردن عملکرد این خبرگزاری در حوزه اطلاع رسانی اظهار کرد: حضور پررنگ و ملموس رسانه های استان را در برنامه های مختلف شاهد هستیم و آنچه در توان دارند انجام می دهند و همه آنها اخلاق رسانه ای را رعایت می کنند.

وی با قدردانی از حضور فعال و پررنگ خبرگزاری شبستان در سطح استان، گفت: جوامع اهل نادانی و بی اطلاعی در هر دوره ای از تاریخ دیده ایم و هر جایی که اطلاعات و فرهنگ کمرنگ و جهل حاکم باشد خبری از توسعه، رفاه و نشاط اجتماعی نیست.

ملانوری با بیان اینکه در جامعه امروزی نیز غریب‌ترین موضوع بحث اطلاعات و اطلاع رسانی است، تصریح کرد: اینکه خداوند برای انسانی ثروت را خلق کرده اما در فقر به سر می برند نشانه عدم اطلاع و آگاهی این فرد از ثروتی است که در اختیار دارد.

استاندار خراسان جنوبی به جهالت مدرن در برخی جوامع امروزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه سرمایه های کشورها با این جهل و رفتار غیرعاقلانه از بین می رود و عدم مواجه شدن انسان ها با اطلاعات صحیح موجب ایجاد دوگانگی و چندگانگی می شود که جامعه را به انحراف می برد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های اشتباه و مدیریت ناصحیح که باعث از بین رفتن منابع کشور می شود در راستای همین اطلاعات ناصحیح اتفاق می افتد.

ملانوری با اشاره به اینکه جامعه امروزی به خصوص نسل جوان با ابهاماتی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه است که پاسخی برای آن دریافت نمی کند چون اطلاعات صحیحی در اختیارش قرار نمی گیرد، گفت: در دوران گذشته مردم با تغذیه فکری در تظاهرات های قبل از انقلاب و جبهه های دفاع مقدس حضور می یافتند اما امروز این تغذیه فکری انجام نمی شود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اگر امروز آسیب اجتماعی، فقر، نابسامانی، مشکل اشتغال و عدم استفاده از منابع موجود داریم نشانگر ایجاد فاصله اطلاعاتی بین نسل امروزی و بهره بردای از امکانات در اختیارشان است.

وی افزود: علی رغم توسعه اطلاعاتی و علمی اما نتوانسته است نیاز فکری جامعه را به دلیل کمیت یا کیفیت محتوایی تأمین کند.

ملانوری با بیان اینکه عدم استقبال برخی شهروندان از واکسن کرونا به خاطر اطلاعات ضعیف و عدم اقناع جامعه است، گفت: بنابراین حوزه رسانه می تواند جامعه را با اطلاع رسانی صحیح شاداب و بانشاط کند. انتقادات سازنده رسانه ها تهدیدکننده نیست و روحیه امید و نشاط در جامعه ایجاد می کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر انتظار داریم جامعه رو به پیشرفت باشد باید در آگاهی آن نقش ایفا کنیم. به گفته وی استان خراسان جنوبی سرشار از ثروت است اما بهره برداری از این منابع کم است و دولت هم هیچ وقت توانایی ندارد که این منابع را به بهره وری برساند بلکه می تواند با راهبری، هدایت، پشتیبانی و مانع زدایی ها مسیر را برای سرمایه گذاری و بهره برداری از این منابع فراهم کند.

ملانوری به لزوم اهمیت اطلاع رسانی و انعکاس اخبار دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: اطلاع رسانی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی باید با جدیت صورت پذیرد و در جشنواره شهید رجایی امسال اگر دستگاهی امتیاز بالایی اخذ نماید و حتی در جشنواره به عنوان دستگاه برتر انتخاب شود، چنانچه عملکرد خود را به درستی در رسانه ها منعکس نکرده باشد، به عنوان دستگاه برتر معرفی نخواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: رسانه ها باید مطالبه گری واقعی در جامعه بالا ببرند و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند. رسالت خطیر خبرنگاران با هیچ چیزی قابل معاوضه و معامله نیست.

همچنین «ناصر خوش خبر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این بازدید با قدردانی از فعالیت پویا و بدون حاشیه خبرگزاری شبستان در استان، گفت: این خبرگزاری همواره اخلاق محوری، تخصص گرایی و مخاطب شناسی را دنبال کرده است.

وی از شخصیت اخلاقی و عملکرد تخصصی مدیر خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی برای انعکاس مشکلات مردم و حمایت از نیازمندان به نیکی یاد کرد و افزود: مأیوس نشدن از ویژگی های بارز خبرنگاران این خبرگزاری و رسانه های استان است و رسالت خطیر آنان غیر از باور و اعتقاد برای سلامت اجتماعی با هیچ چیزی قابل معاوضه و معامله نیست.