وبینار تخصصی اربعین حسینی به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فهمای خراسان جنوبی برگزار شد
وبينار تخصصي اربعين حسيني به ميزباني ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهماي خراسان جنوبي برگزار شد
به همت ستاد فهمای خراسان جنوبی؛

وبینار تخصصی اربعین حسینی به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فهمای خراسان جنوبی برگزار شد

وبينار تخصصي اربعين حسيني ويژه مديران و فعالان کانون هاي فرهنگي هنري خراسان جنوبي با سخنراني مدير ستاد کانون هاي مساجد استان، امام جمعه سربيشه و يکي از اساتيد حوزه علميه از طريق فضاي مجازي برگزار شد.
شناسه خبر : 30677 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «ابرهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی امروز (۴ مهر) در وبینار تخصصی اربعین حسینی که با حضور مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: تمام انبیا برای هدایت بشر زحمت کشیدند اما امام حسین علیه السلام برای نجات استان‌ها «بذل مهجه» کردند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) انسان‌ها را از حیرت و گمراهی نجات داد و با گذشت هزاران سال، اربعین حسینی هر سال با شکوه تر از هر سال برگزار می‌شود گفت: همه ساله وحدت کلمه  بین ملت‌ها در مسیر نجف، کربلا مشاهده می شود و مردم برای شرکت در این حماسه بزرگ از جان و مال خود می‌گذرند.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان با بیان اینکه در زیارت اربعین امام زمان (عج)، خود را با امام حسین (ع) معرفی می کند،‌ افزود: این معرفی از رموز زیارت اربعین است و همه ملیت ها باشکوه در این حماسه بزرگ شرکت می کنند.

حجت الاسلام سبزه کار یادآور شد: مسلمانان از همه بلادها هر ساله در ایام محرم، صفر و اربعین برای تجدید پیمان و گم نکردن نقشه راه دور هم جمع می‌شوند.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان در ادامه گریزی به واقعه کربلا زد و گفت: افرادی که برای امام حسین (ع) نامه نوشته و ایشان را دعوت کردند اهل نماز و حتی جانباز جنگ صفین بودند اما با وجود دعوت، امام زمان خود را همراهی نکردند.

حجت‌الاسلام سبزکار با بیان اینکه جامعه با بصیرت در مقابل امام زمان خود نمی ایستد، افزود: در همراهی با امام زمان نباید جلو و عقب افتاد بلکه باید در لحظه با امام زمان بود.

وی با اشاره به قرار داشتن در ایام غیبت امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: باید برای بهره مندی از این سیل خروشان روح و بصیرت خود را صیقل داد و روز به روز بر بصیرت خود افزود.