ایمان قوی و بندگی خدا دو وجه مشترک یاران امام زمان(عج) و امام حسین(ع)
ايمان قوي و بندگي خدا دو وجه مشترک ياران امام زمان(عج) و امام حسين(ع)
استاد حوزه مطرح کرد؛

ایمان قوی و بندگی خدا دو وجه مشترک یاران امام زمان(عج) و امام حسین(ع)

حجت الاسلام کاظمي استاد حوزه در وبينار تخصصي اربعين داشتن ايمان قوي و توجه به بندگي خدا را دو وجه مشترک ياران امام زمان(عج) و امام حسين(ع) برشمرد.
شناسه خبر : 30730 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام «سید حسین کاظمی» در ویبینار تخصصی اربعین حسینی ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به مهدویت در زیارت اربعین اظهار داشت: در زیارت اربعین به بحث ظهور امام زمان (عج) اشاره شده است.

حجت الاسلام کاظمی افزود: دو خصلت دلدادگی و ایمان قوی، توجه به بندگی خدا، عبادت و خواندن نماز از وجوه مشترک یاران امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است.

وی گریزی به روایات ائمه معصوم زد و گفت: بنا به روایت امام صادق(ع)، یاران امام زمان(عج) افرادی هستند که دل هایشان مانند پاره های آهن بوده و هیچ شک و تردیدی نسبت به خدا نداشته و ایمان قوی دارند.

این استاد حوزه به استناد آیه 40 سوره حج گفت: افرادی هستند زمانی که سلطنت کل زمین به آنها داده شود یکی از برنامه هایشان اقامه نماز است و به اعتراف دیگر مذاهب اسلامی مصداق این آیه هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه استقرار حکومت بر تمام زمین تاکنون رخ نداده است و تنها بخشی از زمین در سیطره مسلمانان قرار دارد،‌ افزود: یکی از ویژگی های بارز امام زمان (عج) طبق آیه 40 سوره حج و توصیه ائمه معصومین علیهم السلام، اقامه نماز در سراسر عالم است.

وی با بیان اینکه در زیارت اربعین اشاراتی به ظهور و مهدویت شده است، ابراز امیدواری کرد: مسیر زندگی مسیر یاری امام زمان (عج) و حجت الهی باشد.