سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان جنوبی به صورت حضوری برگزار می‌شود
سيزدهمين نمايشگاه قرآن کريم در خراسان جنوبي به صورت حضوري برگزار مي‌شود
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان جنوبی به صورت حضوری برگزار می‌شود

رمضاني از برپايي سيزدهمين نمايشگاه قرآن کريم در خراسان جنوبي خبر داد و گفت: اين نمايشگاه از ۲۸ فروردين ماه تا دوم ارديبهشت امسال در محل حسينيه جماران داير مي‌شود.
شناسه خبر : 36823 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، «محمود رمضانی» امروز (۲۴ فروردین) در نشست خبری با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در طی این ایام همه روزه ۱۶ محفل جزء خوانی قرآن کریم به همراه بیان نکات تفسیری در مساجد محوری شهرستان های استان با حضور امامان جمعه شهرستان ها و خطبای دعوت شده در حال برگزاری است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم به صورت حضوری در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۸ فروردین ماه امسال در محل حسینیه جماران آغاز به کار می کند و تا دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: در این نمایشگاه قرآن ۱۰ غرفه به ناشرین برای عرضه کتب اختصاص داده می‌شود و هشت غرفه‌ها نیز شامل غرفه کانون های مساجد، غرفه ملزومات حجاب، غرفه خوشنویسی، کودک و نوجوان، حوزه علمیه، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، دارالقرآن بسیج و سازمان فضای مجازی سراج خواهد بود.

 

رمضانی در ادامه افزود: کتب عرضه شده در نمایشگاه  قرآن با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود که ۲۰ درصد مربوط به تخفیف اداره کل و مابقی تخفیف ناشرین است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های جانبی در نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: جشن روزه اولی‌ها ویژه ۱۵۰ نفر از دختران، پاسخگویی به سوالات و شبهات قرآنی و دینی، کرسی تلاوت و تقدیر از فعالیت و پیشکسوتان قرآنی، اجرای تعزیه در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به سایر برنامه‌های رمضانی ماه مبارک در خراسان جنوبی گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در تعدادی دیگر از شهرستان ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات قرآنی، برگزاری مسابقه پیامکی شهر عاشقی(۳۰ شب ۳۰ سوال و اهدای ۶۰ کارت هدیه یک میلیون ریالی)، تولید و ضبط ۲۰ کلیپ تصویری با موضوع قرآن و احکام روزه و بازنشر در فضای مجازی و برپایی چهار نشست علمی با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه از دیگر برنامه‌های قرآنی است.

 

رمضانی با بیان اینکه تعزیه خوانی ایام شهادت حضرت علی(ع)در پارک‌های سطح شهر بیرجند چون پارک توحید، شعبانیه و همچنین حسینیه جماران را خواهیم داشت، عنوان کرد: دو جشن محوری به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان های بیرجند و طبس گلشن با دعوت از خطیب کشوری حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی فاضل برگزار خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان برگزاری ۱۰ شب شعر در سطح استان، تولید و اجرای نمایش با موضوعات قرآنی، حمایت از برنامه های موسسات فرهنگی قرآن و عترت و مراسم مناجات خوانی در هیئت روضه الشهدا را از دیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.