نهضت بازگشت فعالیت‌های هنری به مساجد در کشور شکل بگیرد
نهضت بازگشت فعاليت‌هاي هنري به مساجد در کشور شکل بگيرد
مدیر ستاد فهمای استان خراسان جنوبی؛

نهضت بازگشت فعالیت‌های هنری به مساجد در کشور شکل بگیرد

حجت الاسلام سبزه کار با بيان اينکه تمامي فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري در دل مسجد و با محوريت امام جماعت صورت مي‌پذيرد، گفت: امروز بايد نهضت بازگشت فعاليت‌هاي هنري به مساجد در کشور شکل بگيرد.
شناسه خبر : 37666 تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی،‌ حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» عصر دیروز (۳۱ اردیبهشت) در دیدار هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با استاندار با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از رویش های انقلاب هستند، اظهار کرد: امروز از 26 هزار کانون فرهنگی و هنری کشور 667 کانون مربوط به خراسان جنوبی است که از این تعداد 270 کانون شهری و مابقی روستایی هستند.

 

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در دل مسجد و با محوریت امام جماعت صورت می گیرد، افزود: نهضت بازگشت فعالیت های هنری به مساجد در کشور شکل بگیرد. 

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری فعال در سراسر استان گفت: در ایام کرونا حدود 40 تن گوشت قرمز با همکاری برنامه سمت خدا، موسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) و کانون های فرهنگی هنری بین نیازمندان استان توزیع شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه بچه های کانون های مساجد در سال های اخیر نیازسنجی خوبی از مشکلات جامعه داشته اند، پیشنهاد کرد نهادهای دولتی مانند استانداری و شورای شهر طرح هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی است را برای اجرا به کانون های فرهنگی هنری مساجد واگذار کنند.

 

وی با بیان اینکه فعالان کانون های فرهنگی هنری در دو سال گذشته در طرح تکریم خانواده شهدا به بیش از 900 خانواده شهید در سراسر استان با وجود شرایط کرونایی سرکشی کردند، افزود: یکی از افتخارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در حوزه سرود است که به حمدالله در این زمینه خیلی خوب کار شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار در بخش پایانی صحبت های خود گریزی به میزخدمت مدیران در نماز جمعه زد و این اقدام را شایسته تقدیر دانست و گفت: بهتر است میز خدمت مدیران هر شب در یک مسجد و آن هم با حضور همه مجموعه یک دستگاه اجرایی برپا شود و در همان مسجد مشکلات را احصاء و مرتفع کنند نه اینکه مدیر فقط مشکلات را یادداشت کند و بگوید بعدا خبر می دهیم.