فعالیت‌های فرهنگی هنری با پیوست دینی در جامعه تداوم یابند
فعاليت‌هاي فرهنگي هنري با پيوست ديني در جامعه تداوم يابند
امام جمعه زیرکوه تاکید کرد:

فعالیت‌های فرهنگی هنری با پیوست دینی در جامعه تداوم یابند

حجت الاسلام صباغيان با اشاره به جايگاه مسجد در صدر اسلام و لزوم احياي کارکردهاي مساجد گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي هنري با پيوست ديني تداوم يابند.
شناسه خبر : 38639 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی،‌ حجت الاسلام«حسن صباغیان» امروز (۹ تیر) در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: مسجد تراز اسلام و انقلاب اگر قرار باشد شکل بگیرد باید واحدهای مختلفی که در مسجد شکل گرفته اند،‌ همسو و هم هدف با ابزار، طرح‌ و برنامه‌های مختلف در راستای فعال کردن مساجد تلاش داشته باشند.

امام جمعه زیرکوه افزود: اگر مسجد به معنای واقعی به عنوان مسجد طراز اسلامی باشد، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود.

وی گفت: بزرگترین مشکل جامعه امروز این است که جایگاه مسجد در صدر اسلام در فعالیت های این روزگار دیده نمی شود در حالی که در آن زمان مسجد در راس امور قرار داشت.

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه مسجد مرکز انسان سازی به معنای واقعی باید باشد، افزود: در شهرستان زیرکوه بیش از ۱۳۶ مسجد داریم اما در کل شهرستان تنها تعداد محدودی مسجد فعال در مرکز شهرستان و روستاهای اطراف وجود دارد.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری هم یکی دیگر از واحدهای شکل گرفته در مساجد در کنار هیات‌های مذهبی، پایگاه های مقاومت بسیج و ... هستند که باید زیر نظر امام جماعت فعالیت کنند.

امام جمعه زیرکوه خواستار نگاه ویژه به کانون‌های فرهنگی هنری این شهرستان شد و گفت: باید پیوند فرهنگ و هنر به دین را در دستور کار قرار دهیم و نیاز است در تمامی کارهایی که انجام می‌دهیم این پیوست را داشته باشد.