شکوفایی مسجد در گرو توجه به دو کارکرد نهادی و تربیتی آن است
شکوفايي مسجد در گرو توجه به دو کارکرد نهادي و تربيتي آن است
مسئول رسیدگی به امور مساجد بیرجند؛

شکوفایی مسجد در گرو توجه به دو کارکرد نهادی و تربیتی آن است

حجت الاسلام رجبي به کارکردهاي مسجد اشاره کرد و گفت: اگر دو کارکرد مسجد شامل تربيتي و نهادي مورد توجه قرار گيرد قطعا مسجد در جامعه شکوفا خواهد شد.
شناسه خبر : 38749 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۲۶

به  گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در خراسان جنوبی، حجت الاسلام «هادی رجبی» شامگاه (۱۲ تیر) در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند اظهار داشت: جایگاه و اهمیت مساجد بر کسی پوشیده نیست و در اسلام برای مسجد جایگاه با اهمیتی دیده شده است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان بیرجند در ادامه بیان کرد: اسلام به مسجد تنها نگاه عبادی ندارد بلکه به آن به عنوان مرکز تصمیم گیری های مهم سیاسی، اقتصادی، کانون تربیت انسان های متعهد و محور وحدت مسلمانان و پشتوانه محکم جامعه اسلامی نگاه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید محور تربیت نیروهای متعهد و تمدن ساز باشد، افزود: این چشم انداز را در دستور کار قرار داده ایم و تمامی برنامه ها بر این موضوع برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام رجبی به کارکردهای مسجد اشاره کرد و گفت: اگر دو کارکرد مسجد شامل تربیتی و نهادی مورد توجه قرار گیرد قطعا مسجد در جامعه شکوفا خواهد شد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان بیرجند ادامه داد: مسجد در کارکرد تربیتی مرکز تربیت نیروهای متعهد و انقلابی است و می تواند تربیت اخلاقی و سیاسی را در ظرفیت خود جای دهد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های اساسی موجود در حوزه مسجد این است که جایگاه اصلی آن دیده نشده است، افزود: متاسفانه ارکان و اعضای مسجد تنها نگاه سطحی و حداقلی به مساجد دارند و باید این موضوع تغییر یابد و فعالیت های بسیار زیادی می توان در مساجد اجرایی کرد.

حجت الاسلام رجبی با تاکید بر اینکه امام جماعت محور کارکردهای تربیتی و نهادی در مسجد است، گفت: امام جماعت نیاز به امکاناتی دارد که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه خوب عمل کرده است و توانسته جوانان بسیاری را به سمت مساجد جذب کند.