تقویت طرح پیوند « منزل، مدرسه، مسجد» در مدارس شهرستان بیرجند
تقويت طرح پيوند « منزل، مدرسه، مسجد» در مدارس شهرستان بيرجند
مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی اعلام کرد:

تقویت طرح پیوند « منزل، مدرسه، مسجد» در مدارس شهرستان بیرجند

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به تقويت اجراي طرح پيوند «منزل، مدرسه و مسجد» در مدارس شهرستان بيرجند گفت: با اجراي اين طرح، معلم مي تواند به نقش اصلي خود بهتر و بدون دغدغه بپردازد.
شناسه خبر : 39395 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه کار» صبح امروز (۲۸ تیر) در دیدار با مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با اشاره به اجرای طرح پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» اظهار کرد: سه عنصر مهم و تاثیرگذار در شخصیت افراد، منزل، مدرسه و مسجد است که اگر گوشه‌ای از آن لَنگ بزند، در آینده دانش آموز تاثیر سوء خواهد داشت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن امروز بر روی نسل نوجوان و جوان تمرکز کرده است، افزود: تقویت این پیوند باعث می‌شود که معلمان به نقش خود را بهتر و بدون دغدغه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کاروان سفیران انقلاب از جمله برنامه‌هایی بود که قبل از شیوع کرونا در مدارس اجرا شد، گفت: آشنایی با مسجد، امام جماعت، امام جمعه و برگزاری جشن‌های تکلیف می‌تواند رهاورد تعامل و تقویت بین آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.

سبزه کار ادامه داد: امروز جشن‌های زیادی از جمله «جشن تولد، سالگرد ازدواج، و ...» توسط خانواده‌ها اجرا می‌شود که می طلبد که جشن تکلیف و سالگرد رسیدن به این سن طلایی نیز برای نوجوانان در مساجد پررنگ تر گرفته شود.

«مجید بهدانی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب «خدای سال ۶۰، همان خدای امسال است؛ خدای دوران‌های سختی و دوران‌های گوناگون یکی است» افزود: مساجد اولین دغدغه من است؛ مهمترین کاری که یک معلم می‌تواند انجام دهد نزدیک‌ کردن دانش آموزان به خداوند و برقراری این پیوند است.

وی با تاکید بر اینکه اگر ارتباط بنده و خداوند شکل بگیرد، دانش آموزان در بحث کسب علم،‌ جایگاه خیلی خوبی خواهند داشت، ادامه داد: پیوند بین «مدرسه و مسجد» یکی از مهمترین برنامه‌های هدف گذاری شده در سند تحول است همانطور که در پیروزی انقلاب، مسجد و مدرسه نقش مهمی داشته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند به ضربه‌ای که بیماری منحوس کرونا به دانش آموزان زد اشاره کرد و گفت: بازگشت مردم به مساجد بعد از دو سال شیوع کرونا، نیاز به برنامه و همدلی دارد.

بهدانی پیشنهاد تشکیل کارگروه پیوند «مسجد،‌ مدرسه و منزل» بین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی و آموزش و پرورش بیرجند را داد و افزود: همه طرح‌هایی که در این راستا بخواهد مصوب شود، با همکاری و همدلی دو نهاد باشد.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار دانش آموز در سطح شهرستان بیرجند مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: همه این دانش‌آموزان نیازمند برنامه برای عملیاتی شدن پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بهترین محل برای اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان را مساجد اعلام کرد و یادآور شد: دست یاری به سمت کانون‌های فرهنگی هنری برای جذب جوانان به مساجد دراز می‌کنیم.