بهره مندی ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از اعتبارات استانی
بهره مندي ستاد کانون هاي مساجد خراسان جنوبي از اعتبارات استاني
در دیدار سرپرست ستاد فهمای خراسان جنوبی با استاندار مطرح شد؛

بهره مندی ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از اعتبارات استانی

حجت الاسلام محقي با اشاره به عدم برخورداري ستاد کانون هاي مساجد خراسان جنوبي از کمک هاي مالي استان، خواستار اختصاص اعتبار براي تجهيز و تعمير تجهيزات کانون هاي فرهنگي و هنري شد.
شناسه خبر : 42488 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات  رسانه ای (فهما) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی ظهر امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در نشست صمیمی استاندار خراسان جنوبی با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۶۸۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند که از ۶۰ درصد این کانون ها در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری خدمات مذهبی، فرهنگی و هنری به مخاطبان ارائه می دهند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ هزار و ۱۳۹ نفر عضو کانون های مساجد هستند، گفت: همچنین ۲۱۶ باب کتابخانه در سطح کانون ها جود دارد که پذیرای نسل جوان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی با کمترین بودجه و امکانات در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ دارای رتبه های کشوری در حوزه‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام محقی در ادامه با اشاره به عدم برخورداری ستاد هماهنگی کانون های مساجد از کمک های مالی استان، خواستار اختصاص اعتبار برای تجهیز و تعمیر تجهیزات کانون های فرهنگی و هنری شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: از استاندار به عنوان قائم مقام شورای سیاستگذاری کانون های مساجد در خراسان جنوبی درخواست های داریم که نیاز این مراکز مورد بررسی قرار گیرد.

وی اولین درخواست خود را عضویت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی در شورای اداری استان مطرح کرد و افزود: همچنین واگذاری هماهنگی های دیدار استاندار با مساجد به ستاد کانون های مساجد، برون سپاری فعالیت های سمن های حوزه اجتماعی استانداری به کانون های مساجد، حضور استاندار و معاونین در بازدید های میدانی از کانون ها و طرح سه شنبه های تکریم از خانواده شهدا از دیگر درخواست ها است.

حجت الاسلام محقی در پایان خواستار حمایت از طرح های پیشنهادی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد و افزود: خبرگزاری شبستان در بدنه ستاد کانون های مساجد فعال است که نیازمند تجهیزات رسانه ای هستند و همچنین این خبرگزاری برای برگزاری دوره های آموزشی خبرنگار تراز انقلاب اسلامی آمادگی دارد.

به گفته وی ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی با توجه به ظرفیتی که در استان دارد اما به دلیل عدم اعتبارات به موقع و ویژه بخش عمده از برنامه های کانون ها عقب افتاده است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.