تربیت نیروی مسجدی و انقلابی دغدغه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری است
تربيت نيروي مسجدي و انقلابي دغدغه اصلي کانون‌هاي فرهنگي هنري است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی:

تربیت نیروی مسجدی و انقلابی دغدغه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری است

حجت الاسلام محقي با بيان اينکه تربيت نيروي مسجدي و انقلابي دغدغه و ماهيت اصلي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است، گفت: کانون هاي مساجد اين ظرفيت را دارند که آموزه هاي ديني را در کنار فعاليت هاي فرهنگي با زبان و ابزار هنر به نسل جديد منتقل کنند.
شناسه خبر : 45582 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان جنوبیحجت الاسلام «علی محقی» صبح دیروز دوشنبه (22 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسجد بستر هویت سازی که انقلاب اسلامی از همان ابتدا بر آن تکیه و تاکید داشته است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: مساجد از ابتدای ظهور اسلام در عالم هستی تاکنون کانونی برای مراجعه مردم و تربیت دینی و محل حل و فصل مشکلات توده مردم بوده است.

وی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل مسجد تنها مکانی است که انسان را از انحرافات و مشکلات اخلاقی و اجتماعی نجات می دهد، افزود: اعتقاد داریم که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش ارزنده ای را در این زمینه ایفا کنند.

حجت الاسلام محقی بیان کرد: کانون های مساجد در کنار فعالیت های فرهنگی می توانند حوزه هنر را به مساجد وارد کنند و امروز نیاز داریم تا آموزه های دینی را با استفاده از زبان و ابزار هنر به مردم و نسل جوان منتقل کنیم.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه اسلام با هنر مخالفتی ندارد، ادامه داد: مخالفت اسلام با هنری است که کرامت، عزت و هویت و اساس انسانیت را زیر سوال ببرد و امیدواریم کانون های فرهنگی هنری مساجد بتوانند اقدامات موثری در جامعه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی مسجدی و انقلابی، دغدغه و ماهیت اصلی کانون های مساجد است، افزود: مقام معظم رهبری بر روی موضوع تربیت هنرمندان متعهد و متخصص با نگاه اسلامی و دینی تاکید دارند و خروجی مساجد در گذشته هنرمندانی با شاخص های انقلابی بوده است.

حجت الاسلام محقی در ادامه گفت: این هنر انقلابی و مسجدی باید در مساجد احیا شود لذا مسجد بهترین مکان برای جهاد تبیین است و رمز پیروزی و موفقیت های کانون های مساجد تاکنون مسجدمحوری و امام محوری بوده است.

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکنون جز بی حاشیه ترین نهادهای فعال در مساجد هستند و تاکنون اختلافاتی نداشته ایم و این موضوع نکته ارزنده ای برای کانون ها است.

وی با اشاره به نقش بچه های مسجد در اغتشاشات اخیر گفت: نقش بچه های مسجد در خاموش کردن فتنه اخیر و تبیین این ماجرا بسیار ارزنده بود و جای شگفتی داشت.

حجت الاسلام محقی به فعالیت کانون های مساجد در زمینه رسیدگی به امور نیازمندان اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد تلاش کرده اند تا در این زمینه پیشتاز باشند و هر فصل یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم به همت کانون های مساجد در استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه بچه های مسجد خراسان جنوبی در حوزه سرود کشور شاخص هستند، گفت: در حوزه هنری به دنبال تقویت تئاتر مسجد هستیم و امیدواریم در سال آنده این موضوع عملیاتی شود.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته جشن ازدواج آسان برای ۱۹ زوج جوان در بخش مرزی درح در راستای استفاده درست از کارکردهای مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه کانون های مساجد مردمی ترین و کم هزینه ترین نهاد در کشور است، افزود: این نهاد با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان گام های بلندی جهت پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی برداشته است.

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: در گذشته غربت بچه های مساجد را در دستگاه های اجرایی دیدیم و به لطف خدا، دولت سیزدهم دید بلندی جهت نهضت بازگشت به مساجد داشته که اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد با حداقل اعتبارات در حال فعالیت هستند، بیان کرد: امیدواریم سال آینده اعتبارات کانون های مساجد افزایش یابد و کانون های مساجد بی بدیل ترین حوزه فرهنگی در کشور هستند و مدیران کانون ها در این استان به صورت جهادی کار می کنند.