روایتی از حضور خدام رضوی در میان عاشقان امام مهربانی/ پرچمی که بوی حرم یار دارد
روايتي از حضور خدام رضوي در ميان عاشقان امام مهرباني/ پرچمي که بوي حرم يار دارد
روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گزارش می دهد؛

روایتی از حضور خدام رضوی در میان عاشقان امام مهربانی/ پرچمی که بوی حرم یار دارد

کاروان زير سايه خورشيد در دهه کرامت با سفر به شهرستان زيرکوه و مرزهاي شرقي دل هاي پاک و باصفاي مردم اين ديار ولايتمدار را به حرم مطهر رضوي پيوند زد.
شناسه خبر : 47752 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی؛ بیرق شمس‌الشموس هم‌زمان با دهه کرامت در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی برافراشته شده و شاه خراسان حالا بر تمام دل‌های عاشق حکمفرمایی می‌کند، کافی است دلت را نه از نزدیک بلکه از کیلومترها دورتر دخیل حضرتش ببندی آن وقت می‌بینی چگونه گره‌گشای کارت می‌شود. روزهای «کرامت» است و حالا جای جای این استان کویری، میزبان خادمان حرم آقاست، خادمانی که پرچم‌های متبرک حرم مطهر رضوی را سوغات سفر کرده‌اند و آن را به جمع عاشقانی می‌برند که دست‌هایشان از حرم دور است اما دل‌هایشان همیشه و همه جا با نام «علی بن موسی الرضا» آسمانی می‌شود.

 

کاروان‌های زیر سایه خورشید از روز گذشته با پرچم بارگاه منور رضوی و تحفه‌هایی متبرک راهی شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی شده‌اندمأموریتشان امیدآفرینی برای دل‌های بی‌قرار و خسته است، به مناطق محروم و کم‌برخوردار سفر می‌کنند، تا با تأسی از سیره مولایشان روشنگر روزنه‌های امید در دل محرومان باشند؛ به دیدار و عیادت از بیماران و معلولان می‌روند تا یادآور حضور شمس‌الشموس، شفیع زندگی دنیویی و اخروی آنان باشند. ایتام و کودکان بی‌سرپرست و تکریم سالمندان، خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس، حضور در میان اقشار آسیب‌دیده و حضور در مراسم ازدواج دلدادگان اهل بیت(ع) در تمامی این سال‌ها اولویت جشن‌های زیر سایه خورشید بود، هست و خواهد بود.

 

دست خادمان امام مهربانی بر سر کودکان بی‌سرپرست

همزمان با دومین روز از حضور کاروان‌های زیرسایه خورشید در خراسان جنوبی، خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر و نورانی امام مهربان علی ابن موسی الرضا(ع) مهمان مرکز کودکان بی‌سرپرست باغ رضوان شهرستان زیرکوه شدند. جاذبه رأفت رضوی دلها را هم راهی حریمش می‌کند. حالا دخترکانی که در مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بودند حس تنهایی نداشتند چون می‌دانستند زیر سایه خورشید هستند.

 

خدام حرم ثامن الحجج(ع) در این برنامه با قرائت صلوات خاصه و با نوای یا امام رضا(ع) دلها را روانه صحن و سرای بارگاه رضوی کردند و ضمن دلجویی از ساکنان این مرکز هدایای متبرک حرم مطهر رضوی بین آنها توزیع شد.

 

در ادامه خدام حرم رضوی با حضور در گلزار شهدای حاجی‌آباد نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با گلاب ناب رضوی غبارروبی کردند. خانه ساده اما نورانی خانواده شهدا مقصد دیگری بود که کاروان زیر سایه خورشید برای جلا دادن به دل هایشان راهی آن شده و به دیدار خانواده شهید فراجا شهید محمدرضا بابک در شهرستان زیرکوه رفتند و با اهدای تبرکی والدین شهدا را مهمان خوان رضوی کردند. خانواده این شهید مدافع امنیت که فرزند دلبندشان در سال ۸۳ بر اثر درگیری با اشرار در منطقه زیرکوه به درجه رفیع شهادت نائل آمده، روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل دادند.

 

عیادت خادمان رضوی از بیماران

سفیران امام مهربانی‌ها سپس در بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر حاجی آباد حضور یافتند و از بیماران بستری در بخش‌های مختلف این بیمارستان عیادت کردند. خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور خود دل عاشقان در جای جای این دیار را امام رضایی کردند.

 

کاروان زیر سایه خورشید که به نام شهید فراجا «محمدرضا اسداللهی» نامگذاری شده در جمع بسیجیان گردان بیت‌المقدس در بخش زهان حضور پیدا کرد و پرچم متبرک و معطر به گنبد حرم امام رضا(ع) را میان جمعیت گرداندند.

 

در این مراسم معنوی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: چراغ شهادت در اسلام و به ویژه در میان شیعیان روشن است و دشمن به دنبال این است که مکتب شهادت را از بین ببرد.


حجت الاسلام سید مهدی کریمی افزود: شهادت پروری آرزوی همه شیعیان است و دو گروه کاروان زیر سایه خورشید که وارد خراسان جنوبی شدند متبرک به نام شهدای فراجا اسداللهی و بادامکی هستند.

 

گره عشق بر قالی ارادت

در ادامه خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) با حضور در روستای سارجین از کارگاه قالی‌بافی عتبات عالیات بازدید کردند. اینجا بانوان دلتنگ با زمزمه رضاجان، رضاجان، بانگ برداشته‌اند: «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا». در کارگاه قالی‌بافی عشق و ارادت بانوان موج می‌زند و به عشق اهل بیت(ع) خالصانه گره بر گره می‌زنند تا درآمد حاصل از فروش قالی، صرف بازسازی عتبات در نجف و کربلای معلی شود.

 

نگاهی به دست های آنها می‌کنم؛ دست هایی که نقش هنر می زند، دست‌هایی پینه بسته اما آسمانی. دست هایی که هر روز برای بافت فرش های ملکوتی دست از پا نمی شناسند. دست های شان را که بیشتر نگاه می کنم می بینم این دست ها وسیله ای است برای رسیدن به معشوق. دست هایی که هر روز پای دار قالی آن هم نه هر فرشی بلکه برای فرش های عتبات عالیات، پنجه در پنجه تار و پود می‌شود تا محصولی عرضه کند در خور شأن حرمین شریفین امامان معصوم.

 

یکی از مداحان با مدیحه‌سرایی در وصف امام رضا(ع) دل‌های عاشقان را راهی صحن و سرای امام هشتم می‌کند و در همین حال تخته فرش بافته شده برای عتبات عالیات توسط خدام حرم رضوی بُرش می‌خورد، و باز این عطر خوش صلوات است که در فضا میپیچد.

 

تبرک مرزهای شرقی به پرچم حرم امن رضوی

امروز مرزداران ولایتمدار و غیور خراسان جنوبی با دیدن پرچم متبرک امام هشتم ضمن زیارت از راه دور، سلام هایی از جنس اشک و دلتنگی روانه مشهد مقدس کردند. خدام حرم رضوی با حضور در گروهان و پاسگاه های مرزی شاهرخت، شرق دق، یزدان، احتیاط و طاهرآباد در شهرستان زیرکوه علاوه بر ایجاد فضای معنوی در بین آنها روحیه مضاعفی به این مدافعان مرزهای کشورمان بخشیدند.

 

یکی از خادمان در جریان این سفر معنوی به نقطه مرزی در شرق کشور با ذکر صلوات خاصه آن حضرت دل‌های مؤمنان را به بارگاه ملکوتی حضرت شمس الشموس(ع) گره زد. خادمان حرم امام رضا(ع) علاوه بر حضور در پاسگاه های مرزی با پرچم متبرک امام مهربانی ها به روی چند بُرجک نگهبانی رفتند تا تمام سربازان غیور از فیض زیارت از راه دور بهره‌مند شوند.

 

پرچم سبز گنبد بارگاه منور امام رضا(ع) بین مرزداران و مرزبانان گردانده و آن‌ها نیز شمیم حرم مطهر رضوی را استشمام کرده و توفیق حفظ مرزهای کیان اسلامی را از حضرتش استمداد کردند.

 

حجت الاسلام کریمی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز آرامش، آسایش و امنیت را مدیون زحمات دلاورمردان مرزبان دانست و گفت: مرزداران برای ایجاد امنیت وظیفه سنگینی دارند. شاید میان این مرزداران عزیز دل شکسته ای بوده و یا کسی بوده که توفیق زیارت حرم امام رضا را پیدا نکرده است که امام رضا(ع) به شما عنایت داشته‌اند و در حال حاضر پرچم اینجاست.

 

و اما...

ثبت لحظه‌هایی از مواجهه این عاشقان با پرچم رضوی و ابراز ارادتشان نشان می‌دهد یک ایران زیر سایه خورشید است. آدم‌هایی از نسل‌های مختلف، با نقش‌های اجتماعی متفاوت. روایت‌هایی که خواندید شاید تمام توصیفی که بتوان از این دیدارها داشت نباشند اما تا حدی ذهن ما را نزدیک می‌کنند. تصاویری که در یک چیز مشترک هستند؛ بوسه بر پرچم متبرک رضوی.