مساجد پایگاه آموزش های مهارتی شوند
مساجد پايگاه آموزش هاي مهارتي شوند
سرپرست ستادهماهنگی کانون‌‌های مساجد خراسان جنوبی:

مساجد پایگاه آموزش های مهارتی شوند

محقي با تاکيد بر اينکه مساجد علاوه بر اينکه بايد پايگاه آموزش‌ قرآن باشند، بايد به مرکزي براي آموزش‌هاي مهارتي تبديل شوند، گفت: آمادگي برگزاري دوره‌هاي فراغتي با حضور مربيان فني و حرفه‌اي را در سطح کانون هاي فرهنگي هنري داريم.
شناسه خبر : 48184 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی چهارشنبه (۱۷ خرداد) در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر قریب ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعال است که ۶۰ درصد این مراکز در نقاط روستایی و مرزی و ۴۰ درصد در نقاط شهری مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری بعد از پایگاه‌های مقاومت بسیج در کشور، گسترده‌ترین، مردمی ترین و کم‌هزینه‌ترین نهاد فرهنگی کشور محسوب‌ می‌شوند، ادامه داد: احیای کارکردهای مسجد در شاخه‌های مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی انعقاد تفاهم نامه بین این نهاد و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان را یک نیاز و ضرورت برشمرد و گفت: پیگیری و اجرای این تفاهم‌نامه نیز، در گام بعد، اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ائمه جماعات مساجد بر هدایت کلاس‌های فراغتی به سمت خروجی موثر تاکید داشته‌اند، افزود: ائمه جماعات و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری در برگزاری کلاس‌های فراغتی پای کار بوده و خواهند بود.

وی تصریح کرد: مساجد علاوه بر اینکه باید پایگاه آموزش‌ قرآن باشند، باید به مرکزی برای آموزش‌های مهارتی تبدیل شوند.

وی به فعالیت کانون‌ فرهنگی هنری صاحب‌الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان در ارائه کلاس‌های آموزش‌های مهارتی از جمله خیاطی اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از این کانون فعال بازدید کرد و قول مساعد به منظور رفع نیازهای اولیه و تجهیز این پایگاه را داد.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: در نقاط روستایی، مرزی و عشایری نیز با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد، آمادگی برگزاری دوره‌های فراغتی را با حضور اساتید فنی و حرفه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بچه‌های مسجد به منظور انعکاس فعالیت‌های مختلف کانون‌های فرهنگی هنری کشور راه‌اندازی شده است؛ علاوه بر اینکه زمینه شناسایی کانون‌های فعال و نیمه فعال را به راحتی فراهم می‌کند.