انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین کانون های مساجد خراسان جنوبی و اداره کل ‌فنی و حرفه ای
انعقاد تفاهم نامه همکاري في مابين کانون هاي مساجد خراسان جنوبي و اداره کل ‌فني و حرفه اي

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین کانون های مساجد خراسان جنوبی و اداره کل ‌فنی و حرفه ای

تفاهم نامه همکاري به منظور اجراي هرچه بهتر کلاس هاي فراغتي بين سرپرست ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي و مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان امضا شد.
شناسه خبر : 48185 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حسن کامرانی فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی چهارشنبه (۱۷ خرداد) در دیدار با سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی ذیل این نهاد،‌ ۱۹ مرکز آموزشی با ۱۱۰ کارگاه آموزشی راه اندازی شده‌اند که ۵۵۰ حرفه آموزشی را به مخاطبان و علاقمندان آموزش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵ هزارنفر در قالب ۴ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مختلف را در این کارگاه ها و در رشته‌های مختلف فرا گرفته‌اند، افزود: در سال جاری این مهم با رویکرد تمرکز بر توسعه رشته‌های جدید با شعار نهضت مهارت‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی حداقل سن ورود به دوره‌های آموزشی این نهاد را ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: ۱۹ گروه هدف از جمله دانشجویان،‌ کودکان کار، زنان سرپرست خانواده، سربازان و ... ذیل خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مسابقات ملی مهارت که هرساله در کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در واقع خروجی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای است که خراسان جنوبی در سال‌ گذشته، از مجموع ۱۷ نفر که در مسابقات جهانی شرکت کردند، ۲ نماینده از خراسان جنوبی بودند.

کامرانی‌فرد با تاکید بر اجرای طرح آموزشی «هر روستا یک متخصص» در شهرستان قاین،‌ با هدف فراگیری سه مهارت «جوش کاری، برق کاری و تاسیسات» و ارائه آموزش‌ها به دیگران گفت: بر اساس رصدی که همکاران این نهاد داشته‌اند، اشتغال ۶۵ درصدی پس از برنامه‌های آموزشی این نهاد محقق شده است.

وی پیشنهاد کرد که چند رشته ویژه به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی در کانون‌های فرهنگی هنری مشخص و در مساجد با مدیریت کانون‌ها برگزار شود تا شرایط به منظور تامین زیرساخت‌ها تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مراکز آموزشی‌، اولویت بعدی برای ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در فصل تابستان، مساجد خواهند بود.