راه اندازی بازارچه دائمی در مسجد صدیقه طاهره (س) بیرجند
راه اندازي بازارچه دائمي در مسجد صديقه طاهره (س) بيرجند
مدیر کانون تخصصی خواهران صدیقه طاهره (س) بیرجند خبر داد:

راه اندازی بازارچه دائمی در مسجد صدیقه طاهره (س) بیرجند

مهدي آبادي از راه اندازي بازارچه دائمي ويژه بانوان محله در مسجد صديقه طاهره(س) خبر داد.
شناسه خبر : 60250 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۱

ملیحه مهدی آبادی مدیر کانون تخصصی خواهران مسجد صدیقه طاهره (س) بیرجند در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی با اشاره به تأسیس کانون تخصصی بانوان صدیقه طاهره(س) از ابتدای امسال، به ظرفیت و پتانسیل بانوان محله در زمینه های مختلف هنری، فرهنگی، علمی و ... اشاره کرد و گفت: برای فروش محصولات بانوان توانمند محله، بازارچه دائمی در مسجد راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه مکانی برای این مهم با هزینه کم در مسجد اجاره شد، افزود: حدود ۲۰ نفر از بانوان توانمند مشاغل خانگی محصولات تولیدی خود را اعم از نان، شیرینی، کیف چرم، گلیم، عروسک و... را برای فروش با قیمت مناسب در این بازارچه عرضه می کنند.

مهدی آبادی ضمن گلایه از مسئولان یادآور شد: با راه اندازی بازارچه دائمی، مسئولان استانی و کشوری از بازارچه بازدید و قول هایی در زمینه حمایت دادند که متأسفانه تاکنون عملی نشده است.

وی ضمن تقدیر از ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی و بسیج سازندگی افزود: تعدادی از بانوان توانمند برای دریافت تسهیلات به بسیج سازندگی معرفی شده و در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

وی تعداد اعضای کانون بانوان را حدود ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی در سامانه ثبت و مابقی نیز در حال ثبت اطلاعات هستند.

این مدیر کانون تخصصی خواهران از برنامه های در دستور کار به برگزاری کارگاه آموزشی حوله بافی و چرم در کانون اشاره کرد و افزود: در گذشته این کارگاه‌ها به صرت رایگان برگزار می شد و در حال حاضر با رقمی پایین تر از دیگر نقاط شهر، دوره های آموزشی برگزار می شود.

وی از برگزاری حلقه های معرفتی در روزهای یکشنبه با حضور حدود ۲۰۰ نفر از بانوان خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر برنامه های متنوعی مانند جشن انقلاب، پخت کیک برای جشن، دوخت ۲۷ چادر نماز برای دانش آموزان دختر به سن تکلیف رسیده دستگرد به صورت رایگان، مسابقه تهیه تراکت و بنر و... انجام شده است و برگزیدگان این مسابقه در روز ۲۲ بهمن ارزیابی و از برگزیدگان تقدیر می شود.

وی یادآور شد: در روزهای پایانی ایام الله دهه فجر مسابقه کتابخوانی از کتاب دستاوردهای انقلاب یا یک بند شبهه برای متقاضیان برگزار می شود که این مهم به زودی پس از اعلام نظر به صورت قطعی اعلام می شود.

مدیر کانون تخصصی خواهران حضرت صدیقه طاهره (س) بیرجند با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در مناسبت‌های ملی، مذهبی و... به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در این زمینه روزهای یکشنبه با همکاری کانون حقوق دانان استان و حضور اساتید معرفی شده برنامه های محوری ویژه انتخابات با هدف ایجاد انگیزه بین جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

مهدی آبادی از دیگر اقدامات به برگزاری اعتکاف با حضور ۲۶۰ نفر، پویش حمایت از مردم غزه، تجلیلی از ۴۰۰ مادر در روز ولادت حضرت زهرا(س) و... اشاره کرد و افزود: فردا برنامه آبروی محله نیز در دستور کار است.

وی یادآور شد: در برنامه آبروی محله با هدف تکریم خانواده شهدا حدود یکصد نفر از اهالی مسجد به درب منزل شهید محله رفته و پس از قرائت سرود، از خانواده شهید تجلیل به عمل می آید.

وی تأکید کرد: در ایام مبارک ماه رمضان هم برگزاری دوره قرآن بانوان، تفسیر قرآن، ختم قرآن و... در دستور کار است و ختم قرآن جمعی نیز به صورت روزانه انجام می شود.

وی تعداد افراد کم برخوردار شناسایی شده در این محله را حدود ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با توزیع سبد غذایی، این خانواده ها مورد حمایت قرار می گیرند.

به گفته وی در تابستان و اوقات فراغت نیز با همکاری خادمیاران رضوی، اساتید و معلمان محله کلاس های آموزشی هنری، ورزشی، قرآنی و... برگزار می شود و هر ساله استقبال شایانی در این راستا انجام می شود.