مساجد مجدد به ابزارهای هنری مسلح شوند
مساجد مجدد به ابزارهاي هنري مسلح شوند
مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

مساجد مجدد به ابزارهای هنری مسلح شوند

عالم‌بخش با بيان اينکه روزگاري مسجد کانون هنر تئاتر، سرود، موسيقي و بسياري از هنرهاي ديگر بود، گفت: مساجد مجدد بايد به ابزارهاي هنري مسلح شوند.
شناسه خبر : 63468 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حسین عالم‌بخش در آیین افتتاحیه تئاتر جوانه‌های شبستان در استان اظهار کرد: از دهه ۶۰ تاکنون رهبر معظم انقلاب در خصوص تئاتر بیانات متعددی دارند و متاسفانه هنر تئاتر روی زمین مانده و در بین مردم، مسئولان و حتی هنرمندان ناشناخته می‌باشد و کسی به اثرگذاری تئاتر عمیقاً پی نبرده است.

وی با بیان اینکه روزگاری مسجد کانون هنر تئاتر بود، تصریح کرد: در خصوص جایگاه تئاتر در مسجد باید به دهه شصت و اوایل انقلاب اشاره کنیم که در واقع مسجد کانون هنر تئاتر، سرود، موسیقی و بسیاری از هنرهای دیگر بود و متأسفانه در دهه‌های اخیر به دلایل مختلف و با ساخت خانه فرهنگ و سرای محله این هنرهای استراتژیک و ارزشی از مسجد فاصله گرفتند.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: سال گذشته دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان اجرا شد و برگزاری جشنواره ملی تئاتر شبستان باعث تزریق خونی جدید در گروه‌های نمایشی در کل کشور شد.

عالم‌بخش بیان کرد: بهترین و سخت‌پسندترین مردم، مردمی هستند که در مساجد حاضر می‌شوند و اگر شما اندیشه آنان را ارتقا دهید بدانید که بازیگر، کارگردان و نویسنده خوبی هستید چون آگاه‌ترین و منتقدترین بیننده در مسجد نشسته است.

وی در ادامه شبستان هر مسجد را بزرگترین صحن اجرای نمایش دانست و افزود: امیدوارم با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج، مساجد ما مجدد به ابزار لازم هنری مسلح شود.

گفتنی است، دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان ویژه بچه‌های مسجد با هدف استعدادیابی، آموزش، توانمندسازی، تولید آثار نمایشی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال از امروز آغاز به کار کرد و تا شنبه  ۳۰ تیر ماه به مدت سه روز در محل  دانشگاه فرهنگیان ادامه دارد.