هنر نمایش به مسجد بازگردد
هنر نمايش به مسجد بازگردد
استاد بازیگری در دوره آموزشی تئاتر جوانه های شبستان:

هنر نمایش به مسجد بازگردد

يوسف نيا با تاکيد بر اينکه هنر نمايش بايد به مسجد بازگردد، گفت: بازگشت نمايش به مسجد سبب بالارفتن سطح آگاهي هاي مردم مي شود.
شناسه خبر : 63483 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۶:۴۷

زهرا یوسف نیا استاد دانشگاه و مدرس کارگاه بازیگری خواهران در دوره آموزشی تئاتر جوانه های شبستان در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگاه بازیگری به نیت تربیت بازیگر متعهد اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این دوره قصد بر این است که بازیگرانی که دارای توانایی ها و استعدادهای فوق العاده و متفاوت هستند تا آماده شوند متفاوت تر از گذشته که در این هنر جریان داشته، شناسایی شوند.

یوسف نیا در ادامه بیان کرد: تعدادی از شرکت کنندگان در این دوره دارای استعدادهای فوق العاده ای بودند و ذهن تخیل بی نظیری داشتند و دختران این خطه بسیار تلاش می کنند و هنر تخیل خوبی دارند و هنر بازیگر هم این است که تخیل را به زیبایی تصور کند.

استاد کارگاه بازیگری با بیان اینکه اولین بار است که به خراسان جنوبی سفر می کنم، افزود: مردم این خطه بی نظیر و دوست داشتنی هستند و روحیه مردم این استان بی نظیر است.

یوسف نیا در ادامه گفت: تعامل خوبی با شرکت کنندگان در دوره تئاتر جوانه های شبستان داشتم و در این دوره بر روی توانایی های خود شرکت کنندگان کار کردیم و این شیوه جواب داد.

وی ادامه داد: در این شیوه آموزشی به شخصیت های هر کدام از بازیگران می رسیم که در وجودشان نهفته است و باید نفسشان آماده شود و خودشان را ابتدا بشناسند و در این دوره از این شیوه استفاده کردم که مورد استقبال قرار گرفت.

استاد بازیگری با بیان اینکه هدف دوره آموزشی تئاتر جوانه های شبستان، شناسایی استعدادها است، افزود: با برگزاری این دوره به داوطلبان حاضر این امکان داده شده است تا خودشان را پیدا کنند.

یوسف نیا در ادامه عنوان کرد: برای استمرار آن باید خود داوطلبان تلاش کنند و در جشنواره های مختلف حضور یابند و فعالیت مستمر داشته باشند و قطعا از آنان حمایت می شود.

وی با بیان اینکه هنر نمایش باید به مسجد بازگردد، عنوان کرد: بازگشت نمایش به مسجد سبب بالارفتن سطح آگاهی ها می شود و غرب هم از این روش استفاده کرده است.